A hazai borrégiók állnak a Magyar Turisztikai Ügynökség őszi kampányának fókuszában. A belföldi turizmus és ezzel együtt a bortermő területek képviselői ezzel a kezdeményezéssel új lendületet kaphatnak, hiszen az ősz – már csak a szőlő és a szüret okán is – kiváló lehetőséget ad arra, hogy ellátogassunk kedvenc pincészetünkbe. A kampánnyal egyidőben megújult a bor.hu honlap, amely gazdagabb tartalommal és hasznos ismeretekkel látja el a téma iránt érdeklődőket.
Hat borrégió, hat hét
A hathetes kampány célja, hogy minél többen ismerjék meg a lakóhelyükhöz legközelebb eső (vagy éppen úticéljukhoz legközelebbi) borrégió sajátosságait.
Újdonság, hogy miközben a hat magyarországi borrégiót egyszerre kívánják népszerűsíteni, mindegyik bortermelő térség saját, személyreszabott arculatot és szlogent kap.
A választott jelmondatok az adott borrégió turisztikai látványosságait, természeti jellegzetességeit vonultatják fel, ám, amennyire változatosak a látnivalók, olyan egységes az a szemlélet – és ez a szlogenekből ki is derül – , hogy a szervezők a célközönség aktív jelenlétére számítanak.
Nélküled…
A néznivalók ugyanis csak akkor kapnak értelmet – csakúgy, mint a jó bor –, ha vannak, akik meglátogatják, megcsodálják, élvezik őket. Látogatók, turisták nélkül ugyanis csak magáért való szépségek, érdekességek volnának. Ezt sugallja az egyes borrégiók szlogenjének utolsó három szava: “és Te személyesen”.
És hogy ne csak rébuszokban beszéljünk, álljon itt mind a hat régió szlogenje:
Balaton borrégió: Pezsgés, borok, vitorlák és Te személyesen
Duna borrégió: Ízek, borok, pincefalvak és Te személyesen
Felső-Magyarország borrégió: Hegyek, borok, történelem és Te személyesen
Felső-Pannon borrégió: Hit, bor, kultúra és Te személyesen
Pannon borrégió: Völgyek, borok, napfény és Te személyesen
Tokaji borrégió: Dűlők, borok, örökség és Te személyesen
Márkázott borrégiók
Az ügynökség tehát magasabb szintre emelte a borrégiók hazai megjelenítését. Idén ősszel tehát óriásplakátokon, a közösségi médiában, a különböző online platformokon találkozhatunk majd a magyar borvidékek kínálta látni- és kóstolni valókkal.
Az egyes területekre tehát márkaként kell tekintenünk, az adott régióhoz tartozó pincészetek pedig szabadon használhatják borrégiójuk szlogenjét, arculatát saját kiadványaikban és online felületeiken.
Az egységes, de az egyes területek különbözőségét hangsúlyozó kampányról van tehát szó, jól mutatja ezt az ügynökség által készített imázsfim, amely valamennyi térség jellegzetességét felvillantja.
Hegyek, borok, történelem
Az Egri, a Mátrai és a Bükki bortermő területet Felső-Magyarországi borvidék néven egyesítő régiót találóan a “Hegyek, borok, történelem” szlogennel írták körül. És azt hiszem, e három szóval ennél tökéletesebben nem is lehetne összefoglalni, hogy mi mindent kínál az ide látogatóknak ez a festői táj.
Grandok! Sorakozó!
Mi például öt tételből álló borkóstolónkat ajánljuk az Egri borvidék iránt érdeklődők figyelmébe. (Figyelem! A borkóstolóinkon való részvételhez előzetes bejelentkezés szükséges.) Nem aprózzuk el a dolgokat, legjobb grandjainkat némi borkorcsolya kíséretében sorakoztatjuk fel a borkedvelők előtt.
Szakmai titkainkba pedig egy pincelátogatás keretében engedünk bepillantást.
Szóval bőven van látni és élvezni való ezen a gyönyörű vidéken. És mi kell még ahhoz, hogy ez a temérdek kincs: a hegyek, a borok és a történelem életre keljen? – Te, személyesen!
kép: bor.hu
videó: csodasmagyarorszag.hu