Talán már a legöregebb borászok sem emlékeznek azokra az időkre, amikor még igaz volt (ha valaha igaz volt egyáltalán) a “Jó bornak nem kell cégér!” alapigazsága. Napjainkban ugyanis a személyes marketing legalább annyit nyom a latban, mint az adott bor tanninszintje. Ezért aztán rendezvénynaptárunk már most tele van a személyes találkozás semmihez sem fogható élményét adó borkóstolókkal, borbemutatókkal, borfesztiválokkal.
Alapfilozófiánk, hogy nem elég “csak” a kiváló minőségű bor, az is fontos, hogy találkozhassunk a fogyasztóinkkal és ők is megismerhessenek bennünket. A vásárlók nemcsak a kóstolásra felkínált tételeinkre kíváncsiak, hanem a borok mögötti történetekre is.
A kapcsolatépítés fesztiváljai
Erre pedig a személyes találkozásoknál keresve sem lehetne jobb alkalmat találni. A borfesztiválok, borkóstolók kettős funkciót töltenek be:
egyrészt megismertetik tételeinket a közönség azon részével, akik még nem találkoztak a Varsányi pincészet termékeivel, másrészt lehetőséget teremtenek a törzsvásárlóinkkal való kapcsolat szorosabbra fűzésére. Vitathatatlan igazság, hogy a bor és a kommunikáció egy ponton összeér.
Eger – a helyszín kötelez
A különféle borral összefüggő rendezvények sokaságát elnézve, joggal merülhet fel, hogy hogyan döntjük el, mely eseményeken veszünk részt kiállítóként? A kérdésre pedig többféle válasz adható.
Egyfelől Eger környékiként és lokálpatriótaként a helyszín kötelez bennünket, így szinte valamennyi helyi eseményen jelen vagyunk.
Abból pedig van bőven. Így első kézből tapasztaljuk, hogy jót tett az egyes programok, de a borvidék megítélésének is az utóbbi időben egységessé vált kommunikáció.
Budapesti borfesztiválok
Budapest központi jellegénél fogva kihagyhatatlan célpont a Varsányi pincészet számára. Különös tekintettel a Szőlő- és Borkultúra Kht. szervezésében megvalósuló eseményeken – Rosalia, Budai Borfesztivál – veszünk részt szívesen. Ezek presztízs rendezvények, amelyeknek minden apró részlete a profi szervezésről árulkodik, ugyanakkor a borkedvelők igen széles rétegét szólítja meg.
A fentieken túlmenően van egy privát jellegű kapcsolódási pontunk is a Szőlő- és Borkultúra Kht.-hez. A régi ismeretségen túl elköteleződésünket az is magyarázza, hogy a nemzetközi borversenyek lebonyolításában is ők segédkeznek nekünk.
Balatoni nyár?
Mi igazán azokat a borfesztiválokat kedveljük, ahol több tájegység borait hasonlíthatja össze a fogyasztó. Így az egri és budapesti rendezvények mellett rendszeresen részt veszünk a hasonló profilú, szegedi és a balatoni eseményeken is.
A borkedvelőktől a borhoz értőkig
És hogy valamennyi rendezvényen ugyanolyan-e a közönség? Természetesen nem.
A borfesztiválok vitathatatlan előnye, hogy széles nagyközönség számára kínálnak lehetőséget a különböző tételek megismerésére.
A merítés ebben az esetben a lelkes borbaráttól a kísérletező kedvű, nem feltétlenül elkötelezett fogyasztóig terjed.
A WineLovers vagy a Borjourhoz hasonló seregszemlék viszont már a kifinomultabb ízlésű közönséghez szólnak. Ezeken kevésbé lehet tömegekhez ejuttatni a hírünket, cserébe a hozzáértőbb fogyasztókkal nagyszerű beszélgetéseket lehet lefolytatni egy-egy pohár kiváló borról vagy úgy általában a borászat jövőjéről.